Ahad, 12 Jun 2011

Salah Faham Atas Nama

 

Bagaimana anda rasa menyokong perniagaan golongan dan seagama kita? Pendapat saya menyokong perniagaan orang Islam.. Selagi sekeliling kita punya kedai atau perniagaan orang melayu dan Islam kenapa kita tetap juga jadi pelanggan tetap orang bukan Islam? Kita sememangnya sedar bahawa golongan bukan Islam memonopi perniagaan dalam negara kita ini.. Mereka sanggup perah keringat dan peluh membeli hati masyarakat melayu kita dan kita pula juga tanpa segan menyokong mereka.. Mula mula satu kedai mereka buka kini bak cendawan kerana kita menyalurkan kepada ekonomi mereka..

Tiada salahnya kita berurusan niaga dengan mereka.. Negara kita berbilang kaumkan.. Ya tiada salahnya tapi kita sudah mengabaikan ekonomi orang kita sendiri yakni melayu dan Islam.. Perbezaan harga sedikit antara 0.20 sen hingga 0.50 sen biasalah.. Kekadang ada kedai di sana murah sikit dan ada di lain tempat mahal sikit. Andai kata mahal sangat jadilah pengguna yang bijak untuk memberi pendapat kepada penjual dan penjual harus ambil tindakan dengan segera..

Berkaitan nama ini satu strategi orang bukan melayu menggunakan nama orang melayu untuk menjadi batu loncatan perniagaan mereka. Kerana nama kekadang orang melayu dan Islam kita mudah tertipu dan terpedaya.. Jangan terpedaya dengan nama tapi cuba masuk kedainya dan lihat suasananya dan siapa pemiliknya.. Ekonomi orang melayu dan Islam penaik ketuanan melayu.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular