Khamis, 8 Mac 2012

Tahu Tak Bermakna Faham

 

Panjang celotehnya.. Gooodceloteh ke apa? Ke juara debat, juara debat 3 hari berturut-turut seperti yang pernah UItm buat dulu.. Tak tidur ke apa? Entah, saya tiada waktu tu.. Tahulah, saya tahu.. Tapi tak bermakna kamu tahu kamu fahamkan..

Saya nak debat jugalah.. Saya akan cuba menulis tanpa tanda (titik dalam perenggan ni). Bagaimana tahu tak bermakna faham? Macam ni, ramai orang mengutarakan persoalan untuk faham satu satu persoalan yang bermain di fikiran seperti soalan soalan yang mungkin kurang berasas atau soalan yang logik, soalan yang kekadang perlu jawab persoalan dengan soalan juga kerana kekadang kita bertanya seusatu yang kita tidak sedar kita tahu cuma kita bertanya kerana kita tahu tanpa kefahaman yang sebenarnya.

Saya tak mampu lagi, sememangnya ayat memerlukan noktah.. Baru nampak cantik dan molek.. Saya akan huraikan tajuk ini dengan lebih mendalam suatu masa nanti.. Insya-Allah dengan contoh dan penerangan lebih jelas.. Insya-Allah.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular