Jumaat, 17 Februari 2012

Tak Boleh Beli Di Kedai Spare Spart

 

Risau betul saya.. Betul saya risau.. Nyawa orang lain kita kena prihatin tapi kalau nyawa kita ada orang prihatin? Ish, ni nak masuk bab melenting ni.. Sabar, orang belakang ingatkan supaya sabar dan perlahankan nada ayat anda.. Baik baik orang di sebalik tabir.. Benar, dia mana mana sahaja boleh nyawa ini diambil hatta dalam tidur pun tanpa amaran (betulkan kalau saya salah) Allah boleh ambil nyawa kita.. Tapi Nabi ajar "sediakan payung sebelum hujan" eh bukan ayat ini Nabi ajar "mencegah lebih baik daripada mengubati" dan orang duluan pun nak masuk juga mereka reka "sediakan payung sebelum hujan".

Semua bahaya di mata saya. Saya berjalan kaki dan memandu. Walaupun saya seorang berjalan kaki dan memandu saya amat risau orang menunggang, berjalan kaki dan memandu juga. Saya merisaukan orang lain lebih dari diri saya sendiri. Kan Nabi pesan yang kita (manusia sahaja bukan jin) yang kita kena menyanyangi orang lain lebih daripada diri kita sendiri barulah sempurnalah iman kita. Tapi sedihnya kita ramai yang mementingkan diri masing masing.. Ramai yang hanya memikirkan situasi dan apa yang dirasai sahaja.. Ramai yang disebabkan kecuaian diri orang lain jadi mangsa.. Kalau saya jadi anda saya akan jaga diri dan orang disekeliling..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular