Isnin, 6 Februari 2012

Kelelakian VS Keperempuanan

 

(Siapa lukis hok ni, ambe pinjom lame lame bleh?)

Ada yang buka persoalan lagi dan lagi.. Maaf si saya tak pandai nak menulis gaya gaya santai, santai ke? Gaya entahlah anda nilailah sendiri..  Ops, kata tak mau guna si saya lagi? Baik guna Anta kerana saya lelaki atau guna 'saya'. Persoalan tadi ialah bagaimana kawan lelaki dan perempuan yang anda cari? Saya terfikir pada soalan tu sebenarnya? Lalu saya dalam hati menjawab "Penuh sifat kelelakiannya dan Penuh juga sifat keperempuannya". Biar betul jawab macam tu.. Soalan kenapa letak gamba UAI di atas pun belum dijawab. Kenapa entry in banyak orang persoal? Baik baik.. Saya pun kurang stabil ni.. Pening sikit..


Baik baik.. Soalan kenapa saya guna gambar UAI sebab setakat ni memang saya suka dengar ceramah beliau walaupun beberapa ke kuliyahnya dan banyak kali tengok di tube awak tak jemu jemu dengar ceramah UIA. Dan kenapa saya jawab soalan itu dengan jawapan ini "Penuh sifat kelelakiannya dan Penuh juga sifat keperempuannya".. Nak kata kita baik tak kan? Nak kata kita tak baik tak juga kan? Realitinya tiada orang baik yang mengaku dia baik serupa juga tiada pencuri yang mengaku dia mencuri.. Baik bagi melengkapkan jawapan itu saya menjawab penuh sifat kelelakian dan penuh sifat keperempuanna ialah kalau kita baik kita suka mendekatkan diri kepada orang yang baik sahaja, tak kira lelaki dan perempuan yang baik baik.. Kita tak mahu berkawan sekaligus 'ajak' mereka yang kurang baik kearah lebih baik sebab kita risau diri kita pula akan 'tarik' kepada kurang baik.. Kenapa macam ni?

Ini realitinya.. Saya tak pandai sangat, saya pun ada kekurangan diri.. Adakah kalau kita nak jadi baik kita kena dampingi orang baik baik? Benar, saya tanya saya jawab.. Adakah orang baik baik tak boleh dampingi kita dulu? Ke mereka takut? Berjubah dan berkopiah, lari lari.. Adakah begitu? Saya tinggalkan persoalan buat semua di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular