Rabu, 1 Februari 2012

Tadi Si Saya Ingat Waktu Dulu

 
Tadi [ 6.15 petang waktu malaysia ] - [Lokasi - Kafe Siber - Bandar Indera Mahkota 3]. Telefon biasa je mana ada GPS. Tak mengapa, tak penting pun.. Buat apa kat kafe siber bang? Dah tua tua pun main CC lagi? CC? Itulah nama glamour Kafe Siber juga famous buat budak budak. Tu depa tanya ' bang buat apa di CC bang? ' Tua dah si saya ni.

Tinggalkan persoalan tu. Sebenarnya ke siber kafe tu nak print out lirik selawat thola'al badru alaina (selawat masyarakat madinah ketika menyambut kedatangan Nabi Muhammad s.a.w ) (solloallah alaiwasalam) kerana adik si saya ketua rombongan perarakan sekolahnya sempena maulidur rasul (salam eid milad ya Rasulullah ya habibullah)

Kalau anda seperti si saya ni yang suka melihat dan berfikir maka tadi kuingat waktu dulunya si saya. Ingat apa? Awek lama ke? Eh, bukan. Suasana yang semua orang pernah laluinya. Dulu cuba bayangkan, siapa kaki CC? Saya si kaki CC. Ala, biasalah main games dulu sampai sekarang si famous Counter strike dan half life atau ricochet. Amboi bang, semua ingat dalam kepala. Ala dik, si saya macam adik juga dulu. Cuba tenung sikit, jangan berangan tau, dulu sampai sekarang permainan sewa si siber kafe 1 jam hanya RM2. Kita budak sekolah manalah ada duit banyak. Betul dok adik ku tanya adik adik yang tak puas main. Bila mula main rasa lama lagi masa tamat, bila tengah syok tak ingat mainnya mulalah belum ditengah jalan (belum puaslah) tetiba pc mati.. Timbul rasa kecewa dalam hati tu ada.. Rasa membazir pun adakan.. Itulah tadi si saya ingat waktu dulu. Tiada dulu maka tiada yang sekarang.


P/s : Nakal nakal kita dulu itu je. Dunia main itu kita punya. Anda macam tu kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular