Rabu, 3 November 2010

You're Either Nexus or You're Against Us


  
Nexus atau terjemahan dari kamus merupakan sama maksud dengan perhubungan atau rantaian.. Perhubungan yang dimaksudkan dalam kehidupan masyarakat Islam dan yang sering dilaung "Satu Ummah". Satu Jemaah masih releven kerana kita semua satu jemaah yakni Ahli Sunnah Wal Jamaah.. Tapi persoalannya You're Either Nexus or You're Against Us? 

Adakah masyarakat kita bersatu? Adakah perbuatan kita menunjukkan kita bersatu? Kita masih berbalah.. Tak boleh salah sikit pastu yang menjadi pencetusnya adalah keegoan dan masing masing nak menunding jari kepada masing-masing.. Kenapa kita tak mahu cari titik penyatuan? Titik untuk kita martabatkan Islam? Titik kita sama sama berpimpin tangan menuju kerjayaan.

Laungan Azan Hayya alah Falakh... Tahukah apa maksudnya tu? Yakinlah kamu kamu lebih mengerti.. Maksudnya mari menuju kerjayaan.. Kerjayaan macam mana maksudnya? Allah suruh kita mengerjakan solat.. Hayya alas solahhh... Selepas itu Hayya alah falakh... Solat menunjukkan sinonim kepada ibadah dan kerjayaan sinonim kepada percapaian kita di dunia tiket ke akhirat.. Macam mana kita nak berjaya? Berjaya bermula dengan penyatuan Ummah.. Usahlah kita bergaduh sesama kita.. Kita satu ummah satu tujuan satu paksi jadi kita patut pimpin satu sama lain menuju ke arah kerjayaan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular