Rabu, 8 Februari 2012

Susah Salah Diam

 

Maaf, bukan berniat nak tekan atau beri tekanan kepada pembaca. Maaf, saya peribadinya tak pandai dalam mengolah sesuatu bagi orang berhibur dan terhibur. Maaf lagi saya sebenarnya tak pandai nak buat lucu dan nak buat sesuatu yg menunjukkan diri saya menarik tapi saya peramah bertempat. Dapat tangkap maksud saya?

Maksud saya kalau saya cakap salah dan saya tak cakap juga salah dan tak salahkan kalau saya berdiam. Bukan, saya ambil keputusan untuk diam. Kekadang saya kurang nak ambil tahu hal orang. Risau hal orang jadi hal kita dan orang tak pening kepala tapi kita yang tolong pinjam pening kepada untuk dia. Bagi saya sendiri buat masalah, pandailah sendiri selelsaikan. Bukan maksudnya saya tak mahu ambil tahu, cuma kadang kadang kalau ambil tahu serupa je nak nak tuan diri tidak entah tentang masalah itu inikan kita nak lebih lebih fikir fikir tentangnya..

Maaf, saya tak menarik. Tiada rupa, tiada berbekalkan senyuman yang menawan. Sesungguhnya tiada yang lain yakni saya yang hanya punya sekeping hati untuk mengenal fitrah dan makfirah. Akan tetapi sebenarnya diri saya sudah penat. Anda juga begitukan kadang kadang anda mahu bersendiri. Anda mahu lalui hari dgn tenang. Anda mahu respon daripada sekeliling anda akan sesuatu anda lakukan akan tetapi pastikan apa yg anda lakukan itu jauh dari bau bau riak.  

Saya seperti di atas "enjoy to be silent" dan saya diam agar tidak menjadi punca sesuatu yang saya tak diingini. Saya diam kerana saya risau dan bimbang akan akan sangat membuat orang terluka. Dan saya diam terutamanya saya risau tak diam saya membuka satu lubang dosa dengan manusia. Maaf, anda saya kata saya "enjoy to be silent". Saya ada satu rasa, rasa saya fitrah, saya terima hinaan dan tomahan, saya punya hati lembut, saya diri saya. Saya khilaf saya. Saya susah, salah dan diam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular