Rabu, 1 Februari 2012

Sumpah Tak Tipu

 

Nabi bersabda :-

فمن كان حالفاً فليحلف بالله أو ليصمت

Ertinya : Barangsiapa yang ingin bersumpah, hendaklah dia bersumpah dengan nama Allah atau (jika tidak), hendaklah dia diam sahaja (tidak bersumpah).
 
(Riwayat Al-Bukhari)
Dewasa ni, sumpah kiri! Sumpah kanan! Sumpah itu. Sumpah ini. Takot dan serun (gerun) dengar bila ada golongan main sumpah sumpah ni. Famous si sesumpah kerana ramai sebut nama dia. Nak beri cash ke kat sesumpah? Nak snap snap cybershot ke? Ke HD? Haha.. Tak maulah sebut hal hal orang atas (bakal turun juga).
Nak sebut pada kita ni. Dulu masa kecil. Kita asyik main sumpah sumpah. Sumpah itu ibarat mainan di mulut. Mungkin waktu tu ala, waktu kita kecil tak faham apa pun. Hari ni kita rasa kembali mcm budak budak dulu malah mengalahkan kita bila orang besar pula main sumpah sumpah. Daripada orang atas yang bakal jatuh hinggalah orang orang bijak pandai sampai passing passing kepada beberapa blog para akhy dan ukhty yang entah kenapa tak lepas daripada menaip perkataan sumpah. Nantikan komen saya pasal penulisan blog yang dianggap 'nak tunjuk terror' bertajuk penulis picisan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular