Jumaat, 16 September 2016

EIDUL ADHA

Assalamualaikum & Bismillah

Jika diizinkan untuk merasai lagi hari raya tahun akan datang. Allah mengantikan hari raya kaum yahudi dengan dua hari raya yakni Hari Raya Eidul Fitri & Hari Raya Eidul Adha. Tahun ni Hari Raya Eidul Adha blogger di kuantan kerana Hari Raya yang lalu telah berkunjung ke rumah belah Isteri. 

Tahun ni Raya Eidul Adha tak masuk bahagian sebab hal hal tertentu tak dielakkan.Namun tahun ni sebulan lebih jaga kerbau orang yang telah disembelih hari raya kedua. Enam guni sehari kami beri makan, masa nak sembelih kena redha bahawasanya semuanya milik Allah dan tiada milik kita.


Kalau ibadah korban ni, tentulah rewang atau gotong royong yang tentu menyeronokkan. Angkara seekor kerbau berukhwah kami semua bersama-sama. Satu lagi kejadian tidak akan ingat selalu yang berlaku masa raya tahun ini ialah elok nak masak Lontong kuah lodeh, gas habis. Alamatnya nak dijadikan cerita, raya ketiga baru ada gas. Raya ke 4 baru masak lontong kuah lodeh.  

Juga masih sempat sedekahkan Al Fatihah buat Allahyarham Ustaz Haron Din  dan salam takziah buat keluarga  dan sanak saudara beliau atas kematian arwah pada 16.09.2016.


Bagai air dicincang tidak akan putus




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular