Sabtu, 3 September 2016

BUKAN MUDAH


Assalamualaikum & Bismillah..


September ini saya tak mahu tidur, jadi lontar jauh jauh istilah kejut saya bila september berakhir [WAKE ME UP WHEN SEPTEMBER END]

Hidup ini, baca ni..

1- Jangan sibuk hal orang lain, kutuk sana sini, sampai timbul ketidaksenangan pada orang lain. Ini parah dan sangat menyukarkan kamu mendapat ketenangan

2- Hidup dengan kemampuan diri sendiri. Jangan menyusahkan diri sendiri memenuhi kehendak sehingga lupa kepada keperluan 

3- Nikmati kehidupan dengan ketenangan. Syukur selalu, pegang apa yang ada tangan. Memberi dan menerima. Barulah kita memperoleh ketenangan jiwa.


Hidup ini ibarat maggie bodo. Masa taip ni saya makan maggie dan rasanya sesuai kerana air yang saya guna rendam maggie itu perlulah seimbang agar maggie saya tenggelam dalam air panas. Begitu juga pemakanan kita semuanya perlu seimbang, seharian kita perlulah seimbang antara ibadah, riadah dan hiburan. InsyaAllah. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular