Khamis, 20 April 2017

AKU MENULIS






 ASSALAMUALAIKUM DAN BISMILLAH


Ada senyum, sikit senyum, adik senyum, Ana senyum, ada senyumlah. Kalau scroll, lagi scroll, bawah lagi, ya bawah lagi, scroll habis putar di bawah ruang blog saya ada 'Post yang kerap dibaca atau direview. Anda dapat lihat kiraan 1 hingga 10 yang selalu direview. Kadang-kadang ada masa saya sendiri pun baca balik berdasarkan tajuk dan ada juga sudah lupa apa yang dinukilkan sepanjang beberapa tahun ini. Al maklumlah berblogger tanpa profit sudah masuk tahun ke 8, kalau punya anaj sudah 8 tahun dijaga dan dibelai.

Maka bacalah, mulalah pelbagai rasa ada. Dua rasa sahaja sebenarnya, masa menulis rasanya Allah sahaja yang tahun dan bila baca balik bagaimana pula. Rasa nak ketawa, rasa ada kekurangan ramuan dalam penulisan, rasa kekurangan diri, rasa syiok sendiri pun ada, rasa paling tak patut ada rasa yakni rasa kebodohan diri apabila baca penulisan sendiri.

Tajamkan mata pena itu?Ketipan kunci papan board dan apa yang saya sendiri nukilkan dalam blog berlampuneon ini saya sendiri terasa dan merasa impaknya daripada apa yang saya nukilkan selama bertahun tahun. Ada yang hanya memperdulikan perasaan saya sahaja, ada yang menangkan sesetengah pihak, ada yang tegas sangat, ada yang merepek dan sebagainya. 

Astafirullah, sesungguhnya saya menulis bukan kerana mahu nama disebut, bukan kerana mahukan blog direview secara total, minta jauh juga kalau menulis kerana tidak puas hati dan marah. Semoga Allah ampunkan saya kerana saya menulis kerana lampuneon semua dan Allah semata mata. Wa'Allahu'Alam..

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular