Khamis, 3 Mac 2016

AKU CINTA


"JIKA KAU BERNIAT MENYAKITI AKU, KENAPA SEBELUM MEMULAKKANNYA KAU TAK BICARA TENTANGNYA?"





Terkelu kekadangnya, nak cakap salah tidak cakap pun salah. Seolah olah takdir itu tiada baginya.Pedih, sedih dan kecewa semuanya.Jika dipermulaan kita sudah tahu pengakhirannya maka biarkah tiada permulaannya. Bagaimana memahami hati jika semuanya pada hati, otak bertindak namun hati yang menanggung. bagaimanakah? 

Pernah tak terfikir asbab apa sebenarnya Allah mahukan Khafilah di muka bumi? Khalifah sahaja sudah membawa maksud orang memimpin dan ada pimpinan bawahnya. Jadi,Allah memilih kita sebagai orang yang merasai cinta dan memiliki cinta bukan sekadar jadikan hawa nafsu ikutan seperti haiwan dan juga Allah mengawal apapun yang diberikanNya kepada kita seperti oksigen, sekali sedut tak kering oksigen tapi sekadar cukup peratusannya dan seperti kuantiti air yang diminum boleh dihadkan untuk mencapai status hilang dahaga bukannya perlu selautan air untuk ubat kehausan. 

Justeru itu begitulah bila mana kata "AKU CINTA" tidak boleh aku mahu maka aku memang mahu walau apa pun, tak boleh. Segalanya ada hadnya, segalanya ada batasnya, segalanya ada penentu yakni Qada' dan Qadarnya tak boleh sesuka hati. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular