Sabtu, 5 Mac 2016

TERUS LURUS

 

Tunjukki kami jalan yang lurus, hari hari kita minta bahkan bukan sekali sehari tapi 17 kali. Tapi itulah kalau saya ulang, setiap setahun mesti ada dengar ceramah mana mana ustaz pasal tunjukki kami jalan yang lurus sampai biarlah apa yang kita minta itu yang kita usahakan. Bukan sekadar baca Al Fatihah sebab nak lengkap solat Fardhu, kalau tak baca Al Fatihah tak sah solat tapi sudah tiba masanya kita faham maksud satu persatu surah Al Fatihah. 

Menulis entry ni saya tengah kunyah nugget tempura, nugget ayam tapi daging ayamkan dan teringat cara Nabi mengunyah makanan. Jangan ikut saya, saya ni suka fast food. Tapi suka yang goreng sendiri. boleh makan sampai puas. Hehehe. Baik bagaimana cara Nabi makan? Cara Makan Nabi mengajarkan agar mengunyah makanan minimal 33 kali sebelum ditelan. Sebagaimana sabdanya, ’’Saya mengunyah setiap suap makanan 30-50 kali, sehingga menjadi lembek dan melalui kerongkongan tanpa kesulitan. Bahkan, pada makanan yang sulit dicerna dengan baik, saya kunyah sampai 70-75 kali.’’

Tiada tiada, gambar makanan tiada nanti orang puasa terliur. Tapi kalau ada kira marketing untuk promosikan blog lampuneonmu ini. Nak ke tak?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular