Sabtu, 5 Disember 2009

Puisi: Masa itu dan di situ (Aku semadikan khas buat EX-5 Adil)


(Waktu Form 5 dulu dulu)

Di satu medan matan permulaan
kerjayaku kita bertemu..

Di situ tujuan yang satu
kita mula bertamu..

Mengenang titisan air mata
aku mengingati..
Inginku kembali..

Disaat dulu
Aku begini dan kau begitu..

Walaupun tujuan kita sama
Tapi kau berjaya mendahuluiku kini..

Masa itu berlalu sekelip kelopak mataku
Masa itu bagaikan angin lalu
Masa itu kiniku rasa bagaikan semalam..
Masa itulah yang aku rindu dan telah berlalu..

Kini kita bertemu kembali
Dan masih aku begitu dan kau begini..

Terbayangkan aku nostagia dahulu
Yang kini aku rindu dan tak dapat aku putarkan waktu..
Yang telah menjamah waktu-waktu dulu..
Yang tak dapat aku bohongi bahawa aku rindu masa itu..
Masa-masa aku bersamamu..

P/s: Buat sahabatku 5 Adil semua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular