Rabu, 30 Disember 2009

Ukurlah tahap keIslamanmu selepas ini kau baca..


Benciku pada Yahudi yang laknat itu terus gah

JAWAPAN DI HARI “PERHITUNGAN” (KIAMAT)

Apa yang kita lakukakn di saat Allah menghapuskan hak penguasaan kita kepada harta-Nya? Tidak terkiralah sama ada dengan memutuskannya daripada kita atau dengan ketidakmampuan kita memperolehnya.

Sedangkan kita menyalahgunakan salah satu nikmat Allah ini dengan memberi sokongan kepada mereka yang memerangi Allah dan Rasul-Nya.

Apa yang kita akan jawab pada hari “perhitungan”. Pada hari yang harta benda tidak lagi manfaat iaitu apabila Allah menyoal kiti bentuk pengunaan harta yang telah dikurniakan hak milik sementara kepada kita.

JOM RENUNGI HADIS INI

Daripada Abu hurairah r.a., daripada Nabi s.a.w. bersabda:

“Kedua belah kaki anak Adam akan terus berdiri di hari kiamat, sehinggalah dia disoal tentang emapt perkara : Tentang umurnya, pada perkara apakaha dia telah habiskan. Tentang jasadnya, pada apakah dia telah gunakan. Tentang ilmunya, apakah yang telah diamalkannya. Tentang hartanya, dari manakah dia peroleh dan perkara apa yang telah dibelanjakan.” (Riwayat Muslim, Tirmizi dan At-Tabrani)

APAKAH JAWAPAN YANG AKAN DIKEMUKAN BAGI MEMBALAS SOALAN ALLAH TERUTAMA PASAL HARTA?

Awal-awal lagi,tidak ada guna membohongi Allah kerana hakikat sebenar akan segera terbongkar. Kedua belah kaki yang berjalan ke gedung gedung milik Yahudi akan bertutur dan tangan-tangan yang menghulur duit membayar pengeras atas perkhimatana Yahudi akan bercakap. Siapa yang mahu kamu dustai? Manusia yang tidak Nampak apa kamu lakukan yang ingin kamu dustai? Atau Allah yang Maha Melihat dan Maha Mengetahui yang ingin kamu dustai? Sebarang dalih tidak ada gunanya. Jika ada alas an sekalipun, kepada siapa alas an yang tak berasas itu ingin dikemukan?

BERTERUS-TERANGLAH PERBUATANMU

Oleh yang demikian, yang ada hanyalah berterus terang. Berkata benar ini pula begitu dan amat memeritkan dan pahit:

“Aku telah belanjakan harta-Mu wahai Allah untuk musuh-musuh agama-Mu”

“Aku telah menolong sefasik-fasik hamba-Mu untuk membunuh, menumpahkan darahku dan darah anak-anak  seagamaku dan aku mengalakkan mereka terus mencemarkan kiblat umat Islam yang pertama dan tempat Israk Pesuruh-Mu yang amanah.”

“Aku telah utamakan keseronok dengan makanan, pakaian, hiburan dan lain-lainnya dengan bayaran nyawa keluargaku dan saudaraku di Palestin, Jordan, Lubnan, Mesir, Syria dan Iraq.”

AKU MENYERU..

Benar-benar bukan mudah kita hendak meninggalkan satu perkara yang sudah menjadi kebiasaan. Tak mudah kita lekangkan sesuatu perkara yang sudah dapat sebati dengan nafsu kita. Sukar untuk kita katakana tidak pada sesuatu yang mampu mencetuskan keseronokan dan kebosanan kita walaupun kita dapat kepuasan itu dengan mengadaikan nyawa saudara seIslam kita.

Namun begitu situasi ini diterima oleh seorang mukmin yang berharap menemui Allah dalam keadaan bertanggungjawab memastikan setiap apa dia lakukan mendapat redha Allah. Dia sedar dan tahu bahawa dia tidak akan Berjaya melainkan dengan menjauhi perkara yang dia rasa seronok tetapi berkait dengan Yahudi di dunia dengan tidak membelanjakan harta-hartanya pada perkara-perkara yang boleh memberi pulangan dan kegembiraan pada musuh-musuh Allah dan kepada perkara yang boleh menimbulkan kemurkaan Allah.

INGATLAH SAUDARA SEISLAMKU..
HENTIKANLAH KAU MEMBERI SUMABANGAN KEPADA ANJING ( YAHUDI)..
JIKA KAMU TIDAK MENGETAHUI AKU MEMPERINGATKAN KAMU JIKA SELEPAS KAMU MENGETAHUI URUSANMU HANYA DENGAN ALLAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular