Ahad, 2 Oktober 2011

Bible For Android (Umat Islam)

 
Android ini sekarang semakin menjadi perhatian pada penggemar gadget. Android adalah sistem operasi untuk peranti bergerak seperti telefon selular, komputer tablet dan notebook. Android dibangunkan oleh Google berdasarkan sistem perisian Linux dan perisian GNU. Android asalnya dibangunkan oleh Android Inc. (firma yang kemudiannya telah dibeli oleh Google).

Kemudian untuk mengembangkan Android, dibentuklah Open Handset Alliance, konsortium daripada 34 syarikat telekomunikasi, termasuk Google, HTC, Intel, Motorola, Qualcomm, T-Mobile, dan Nvidia.Android mempunyai komuniti yang besar dalam membangunkan serta menulis aplikasi untuk pengembangan fungsi peralatan. Dianggarkan hampir 70,000 aplikasi untuk Android boleh didapati, pada awal dahulu, menjadikanya sasaran pengembangan peralatan kedua paling popular untuk peralatan mobile.

Sistem operasi Android adalah platform smartphone terlaris di dunia, mengalahkan Nokia Symbian dari kedudukan teratas 10 tahun.Android mempunyai komuniti besar pemaju menulis program aplikasi (apps). Dianggarkan sekarang ini ada lebih dari 150.000 aplikasi yang sedia untuk Android. Muat turun percuma!!!

 
  
Namun awas!!! Dalam kelekaan manusia terutamanya umat Islam mengunakkan aplikasi android ini ada terselit agenda perang salib yang memaksa kita menjadi rujukan yang tak dapat diterima di akal.. Aplikasi Android mungkin sudah banyak melalaikan manusia dari tugas seorang hamba Allah tambahan pula terselitnya bible pelbagai terjemahannya.

 
Sejauh mana aplikasi ini dapat bertahan dan diharapkan umat Islam yang mengunakan aplikasi android ini dapat buka mata dan berhati hati..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular