Ahad, 20 November 2011

Sesiapa Pun

 

Assalamualaikum.. Mesti agak pelikkan sekarang Ana boleh update blog ni hampir setiap hari tanpa menunggu ada yang bertanya atau berkata 'menunggu blog enta update'... (Hehe..) Terima kasih sesiapa yg mengikuti dan Ana juga tak tahu siapa yg membaca.. Jarang ada komentar (komen) tapi insya-Allah adalah tu silent reader.. Insya-Allah.. Maaf ber (hehe..) walaupun hati bukan pada tempatnya sekarang..

Ana pasti ramai yg suka beli secara online.. Bagi pendapat peribadinya beli secara online ni dapat menjimatkan masa, dapat kos yg murah (tolak duit minyak dan diskaun yg ditawarkan).. Tapi ada juga ramai yang tak sedar pembelian secara online ni boleh mendatangkan kesan buruk seperti berlaku pernipuan, berlaku kesalafahaman tentang barang serta kesilapan dalam meneliti kualiti barang. Benar dan memang benar bahawa kualiti dan ketulenan barang terletak pada penjual (Penjual Online) namun kita sebagai pengguna perlu fikir panjang dan panjang akal untuk mencatit atau mengumpul sebanyak mungkin maklumat tentang penjual atau produk yg kita mahu beli...

Apa yang berlaku kini nampak ketara, apabila sesuatu produk menjadi kegilaan umum dan memenuhi kehendak kita lalu kekaburan berlaku di mana tanpa syak, tanpa ragu kita tunduk dan patuh kehendak penjual online ini tanpa memikirkan kesan buruk dan kesan kesan ke atas diri kita.. Benar, ada yang penjual jujur namun agar sukar untuk mencari penjual yang benar benar jujur dan jika ada tapi Alhamdulillahn ada yang amat jujur, yang melayani pelanggannya dengan baik sekali Alhamdulillah.. Namun, mungkin kalau dinisbahkan 10 hanya 4 daripadanya sahaja..

Oleh itu, sahabat dan sahabiah berhati hatilah dalam melayakkan diri anda dalam pembelian secara online ini...

P/S : Berlaku satu pernipuan yang kerugiannya tak banyak tapi terkesan di hati seseorang semalam.. Sabar dik oii.. berhati hati..





1 ulasan:

  1. betul2...kadang2,dalam internet,sumernya nmpk cantik..tapi bila dah dpt depan mata...ada yg x kena...cthnya kalau jubah online...kdg2 ader yg jahitannya x kemas..kalau beli biasa at least bleh la jugak check before beli....
    berhati2 jugak nk wat sebarang belian..

    BalasPadam

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular