Isnin, 14 November 2011

Dia Muncul dan Eid Adha Menjelang

 

Dia muncul selepas 5 tahun berlalu.. Dia berubah dan aku juga berubah.. Allah pertemukan kami semula namun dengan situasi yg amat amat berbeza.. Aku dapat rasa sikit sikit Allah makbulkan doaku kerana apa yang menjadi peganganku " Kita berdoa (minta) pada Allah, Allah akan beri kita apa kita perlu bukan apa kita mahu).. Setiap manusia ada banyak yang di mahu dalam hidup cuma fahamlah Allah hanya beri yang kita perlu sahaja.. Jangan pernah lelah dan putus asa dari redha dan rahmat Allah...

 

(Live Nokia X7-00 Camera Action)


(Live Nokia X7-00 Camera Action)

Kedatangan bulan haji dan hari raya korban telah disambut dengan penuh keinsafan dan menilai semula tahap keimanan kendiri.

Peristiwa korban yang dinobatkan oleh Nabi Allah Ibrahm a.s ke atas anakanda yang disayangi iaitu Nabi Allah Ismail a.s amat molek dijadikan teladan.

Pengorbanan kedua-dua insan besar dan mulia itu amat sesuai untuk dijadikan pengajaran kepada kita umat.
Islam di negara ini.Justeru itu yang kaya harus bantu yang miskin.Yang berilmu membantu yang kurang berilmu dan ketepikan kepetingan peribadi untuk keamanan masyarakat. Sejajar itu juga nilai pengorbanan hendaklah dilihat dalam kaca mata yang betul dan jelas.

Selamat hari raya korban (Selamat Eidul Adha) .Moga Allah memelihara kita.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular