Sabtu, 19 November 2011

Dengan Izin-Nya

 

Insya-Allah dengan IzinNya.. Ungkapan yang sering disalah guna dan dipermainkan umpama mempersenda pun ada.. Isma : Mail kau jadi ke pergi? Mail : Insya-Allah ( Dalam Hati memang tak mahu pergi pun) Jika tak mahu dan tak nak cakap terus terang jangan main main (insya-Allah).. Ingat Insya-Allahmu akan dituntut kelak.. 

Dengan Izin-Nya.. Suatu hari tu Ana ke kedai mamak.. Destinasi wajib nak perkena Kopi Ais. (kopi susu berais). Alhamdulillah order siap lepas 3 minit menunggu.. Baliklah tempat kerja.. Pastu nak minum ni, bukalah tali pengikat.. Ya Allah, tumpah pula.. Hampir semua.. Jadi tiada rezeki.. Kenalah mopping job.. Pastu nak sangat minum ni Kopi Ais ni.. Kebetulan pekerja nak pi rehat.. Tempah lah kat dia suruh beli.. Lepas sejam dia rehat.. Dia bawalah balik air yang Ana order tapi malangnya bukan kopi ais tapi kopi O ais.. Kenapa ditambah 'O' pula ni? Aduh.. Kempunan eden hari tu.. 

Hah, kekawan sahabat dan sahabiahku, itulah dinamakan dengan Izin-Nya.. Kalau dia tak izin maka kita 'kempunan' lah.. Itulah jangan ada ilmu sikit kita bangga.. Ada ilmu sikit kita riak.. Semua dengan Izin-Nya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular