Ahad, 5 Ogos 2012

Raihlah Keberkatan Ramadhan

 

Bulan Ramadhan, ramai yang mengambil kesempatan dalam bulan ni.. Mereka sepatutnya mengunakan kesempatan bukannya mengambil kesempatan.. Kena ubah pemikiran manusia zaman sekarang.. Ini zaman bukan zaman dulu, ini zaman semua orang pandai pandai tapi kalau rohani kosong sia - sia dan buang masa..

Adik adikku, benar UPSR,PMR dan SPM serta STPM dan STAM mu a round in corner.. Ana tahu, tapi itu bukan alasan kamu tak mahu hadiri solat terawih.. Benar, sunat sahaja tapi terawih ni bulan ramadhan sahaja ada.. Bulan lain tiada.. Ini satu contoh mengambil kesempatan, siang tengok tv, merayap pastu malam nak study walhal siang boleh study dan malam pergi terawih..

Ada lagi kes lain ni..

Ini lagi satu, Allah tahu apa anda lakukan. Dalam tak sedar ada yg ambil kesempatan dalam bulan ramadhan.. Puasa tak, rokok ditangan tapi jual juadah berbuka puasa.. Perlu boikot ke orang gini? Malu Ana perangai saudara Islam kita mcam ni..Masih ada orang mcm ni dimuka bumi? Nauzubillah.. Tak mahu malu pada manusia, malulah pada Allah S.W.T..

P/S : Raihlah ramadhan, nikmati ramadhan dan bersyukur berada di dalamnya..Mungkin ini yg terkakhir..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular