Isnin, 22 Ogos 2016

HARI YANG PENAT




Assalamualaikum & Bismilillah

Hari yang penat. Tamat. Sekian.

Tidak, tidak, sesungguhnya saya sedang rasa rajin nak menulis. Tiga entri pos berutut-rutut,itu tidak penat malah rajin [TERBAIK]. Hari yang penat? Apa yang menjadi anda penat sebenarnya? Penat & kepenatan. Selain itu ada ke? Berpenat, penatan, terpenat, terpenatan, berpenatan. Ada ke? Tidak ada saya rasa. Haah,senang sikit nak hurai, eh tengok blogger sedang kepenatan nak berpanjangan berceloteh di sini [HEHE]. 



Penat. Biasalah penat akan dirasai oleh semua orang. Kerja pun penat, tidak berkerja pun akan merasai penat. Tidur, duduk, berdiri, senang kata apa yang melibatkan perbuatan mengerjakan maka akan timbut penat. Penat terbahagi kepada dua yakni penat fizikal dan penat mentaliti. Teringat beberapa hari lepas blogger mengalami "Mentality Toche". Sungguh penat sampai berkerut dahi dan lenguh sendi sendi badan. 

Kepenatan. Siapa kepenatan? Alhamdulillah blogger memang rasa kepenatan menulis dan bekerja namun jika nak mengeluh kita sendiri memilih untuk melakukannya. Seperti berlari mengelilingi padang bola tanpa disuruh, kita yang memilih maka kepenatan itu kita layak mendapatkannya atas apa kita usahakan namun insyaAllah [InsyaAllah] besar manfaatnya atas diri kita semestinya dan khususnya untuk orang lain. Cuma perlu positif dan menerima dengan hati yang tenang dan mesra.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular