Khamis, 1 Julai 2010

Bantal Peluk "Aku Mahu Bobok Sudah"


 
Aku & Dunia "buku"

Inilah bila sudah jatuh cinta dengan buku. Ke mana saja buku di tangan. Ke mana saja kedai buku dahulu menjadikan terminal persinggahan. Seminggu itu bagai sehari tapi seminggu tu sudah macam 'wajib' pasti membaca sekurang-kurang 5-8 buah buku. Tak diedah apa pun genrenya sama ada novel Islam, buku motivasi dan buku agama. Sama rata, seimbang dan uke uke uke buku (Tak tahu, sudah pelat dah tapi insya-Allah nanti ada rumah sendiri nak buka pustakaan mini dan tempatkan semua bukuku serta nak didik anak anak pula cintakan buku.) ~ Satu impian kecil.

Aku, Mamaku & Kompleks PKNS
 
                                              
Hehe, asyik nak bercerita lagi. Yang belum maklum atau sudah sedia maklum bahawa di kompleks PKNS ada pesta buku Antarabangsa Selangor 2010 bermula 25 jun - 5 julai (maknanya belum lambat kalau nak pergi). Ana dan mama Ana sempat singgah ke sini untuk melihat kemeriahan Pesta buku di sini sambil bersiar-siar di bandar Shah Alam.. Orang kata bila sekali pergi mesti nak bawa pulang ole-ole dari tempat tu dan Ana pula kalau ke pesta buku pasti ada buku yang Ana dan markedkan untuk dijadikan bahan bacaan dan koleksi di bilik bujangku yang kecil tapi macam-macam ada. Seronok jalan dengan mamaku sendiri. Hehe, banyak mama belikan untuk Ana kalau Ana nak sesuatu tapi buku buku Ana lebih suka beli sendiri. Terima kasih mama.. Satu je mama yang Angah sayang...

Semester Akhirku

                                                       
Dalam bus apabila dalam perjalanan pulang diri ini mengenangkan beberapa hari lagi Ana bakal ke semester akhir setepatnya pada 5 julai mulanya semester baru pasti jatung ini dub dab dub dab lain sangat dari kebiasaannya. Ialah, tak tahu ujian dan dugaan yang dah Allah tetapkan pada diri ini apabila pergi menutut ilmu dan berbakti kepada umat satu hari nanti dan Ana doakan pada diri ini kepada Allah agar dipermudahkan urusan. (Insya-Allah..  Amin).

Bantal Peluk "Aku Mahu Bobok Sudah"
                                                

Perjalanan pulang dari Shah Alam ----> Kuantan malam tu pukul 10.45 dan sampai di kuantan pukul 2.50. Dalam fikiranku dah mengantuk dan Ana kalau tiadalah bantal peluk "pink maroon" ala ala saiznya seperti gambar di atas maka susahlah nak tidurnya. Sampai je terminal bus, Ana dan mama dijemput oleh Abah yang tersayang. Tapi Abah lebih sayang isterinya. Mana taknya, di Shah Alam setiap satu jam mesti call. Hehe... Ana pula nanti nikah dah punya isteri sendiri tak tahulah macam mana. Tapi kini sudah sampai di bilikku tempat segalanya buatku dan sambil memeluk bantal peluk (musyuk) mengatakan "Aku mahu bobok sudah".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular