Selasa, 7 September 2010

Madah Ramadhan


Duhai Bulan Muhammad
Kau bakal pergi sekali lagi..

Petang ini, 
Sebelum tiga hari lagi ramadhan berlabuh tirai,
Aku sendiri termenung apa yang menantiku esok
Adakah aku masih merasai esok?

Dahiku mengerut hairan,
Sebulan bagaikan seminggu,
Seminggu bagaikan sehari,
Cepatnya ia (ramadhan) pergi,
Adakah ia (ramadhan) masih muncul nanti?

Adakah aku masih sempat?
Antara dua, ia (ramadhan) masih ada tapi 
Ah.. Aku pula yang tiada atau sebaliknya..

Jika aku masih ada,
Ia (ramadhan) kelak bukan seperti ini,
Bukan jalan cerita ini,
Bukan di arus ini,
Ku harapkan ia (ramadhan) lebih baik,
Lebih aman dan harus lebih barakah..

Tirai ramadhan, kau harus pergi,
Adikmu syawal datangnya pasti,
Menyinar kegembiraan kami,
Tautlah hati kami dalam Islam yang hakiki..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular