Ahad, 5 September 2010

Ramadhan Satukan Kami

(Animasi Juadah Berbuka)

Salamualaikum w.b.r.. Selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w. Alhamdulillah, sudah 26 hari kita berpuasa dan 4 hari lagi ramadhan akan berlalu meninggalkan kita. 

"Ramadan yang telah pergi
Syawal pula kembali
Tika mereka bergembira bersama keluarga
"
 
Sedih lagu ni.. Tapi yang pasti kita di bulan ramadhan dan bulan syawal akan datang tidak keseorangan. Ramadhan setiap tahun pasti mendatangkan perkara lebih baik dalam hidup kita. Tinggal lagi kekadangnya kita sahaja yang memikirkan ia susah. Maklumlah ada yang anggap ramadhan ini bulan yang ini tak boleh dan itu tak boleh padahal siapa yang tahu keberkatan setiap saatnya pasti akan terpegun dan tidak dapat terhitung kebarakahannya.
 
Bagi Ana, bila ramadhan pasti ada satu perkara yang susah untuk di adakan pada hari hari biasa.. Walaupun kekadang hanya setiap minggu dan alhamdulillah nak habis ramadhan ini barulah rasa nikmatnya berkumpul bersama keluarga di satu meja makan sama dan time berbuka atau bersahur. (Taklah jadi macam orang tiada rumah yang beratap nak berbuka di padang.) Bersatu di bawah satu bumbung di satu meja makan menambahkan eratnya ukhwah famili dan kemesraan ini diberkati Allah.. 
Alhamdulillah Ya Rabbul Izzati menyatukan kami...

2 ulasan:

  1. Ya! Ramadan dan Syawal satukan sebuah keluarga.

    Ramadan dan Syawal juga satukan kita dengan orang kampung bagi yang masih ada kampung, masih ingat nak balik kampung, masih kenal dengan orang kampung sendiri dan tak jadi kera di kampung sendiri.

    BalasPadam
  2. Betul tu Uncle.. Kebarakahan ramadhan meliputi dan melengkapkan semua..

    BalasPadam

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular