Isnin, 4 Oktober 2010

Gambar "FACEBOOK" Jadi Barang Sihir (Muslimah Berhati-Hati)



Kisah dari teman.. (Sebuah Pengakuan Berani Ketua JIN) Bukan bahan lawak wooo....

Kawan/sahabat saya merupakan ahli perubatan Islam, rakan seguru saya yang sedang belajar di UPSI ( Universiti Penguruan Sultan Idris). Beliau telah terpanggil untuk merawat seorang muslimah yang kerasukan di kolej kediaman. Selepas rukyah dan dibakar JIN yang menganggunya akhirnya ketua JIN muncul.

Maka sesi soal jawab pun bermula dan JIN tersebut akhirnya mengaku kalah.

Apabila diarahkan mengambil barang sihir, ianya amat memeranjatkan semua yang hadir semasa melihat rawatan itu, ketua JIN mengaku barang sihir tersebut adalah gambar yang diambil di dalam laman "FACEBOOK".

Sahabat saya menyuruh JIN meninggalkan badan muslimah itu. Kemudian ibu bapa pelajar itu datang untuk bawa berubat di kampung halamannya. Mudahan pelajar itu cepat sembuh. Semoga pembaca budiman dapat ambil pengajaran daripada pengalaman perubatan Islam ini. Berhati-hati memuat naik (upload) gambar di laman web sama ada FB, MS, Twitter dan seibu bapanya. Semoga Allah lindungi kita dari syiatan yang dilaknat dan kita janganlah mencari penyakit..

Nabi Muhammad s.a.w. bersabda :

      "Janganlah kamu mencampakkan dirimu ke lembah kebinasaaan"

3 ulasan:

  1. ~salam..ana setuju..orang skrg macam2 jenis nak menjatuhkan umat seagama mereka..tanpa sedar sedara seislam kita yang tanggung..ana pun xpernah ltak gambar sebenar dlm fb, ms, fs, twit @ others..ana slalu upload pic dr pic org len yg cantik2 n ltakkan pd tmpat ana..

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum,,memang menakutkan kerana melalui gambar pun diri kita boleh disihir,,memang tdk dapat diramal hati manusia nie,,terima kasih berkongsi maklumat..

    BalasPadam
  3. salam ziarah wahai sahabat..rencana iblis laknatullah tidak pernah padam..syaitan2 yg direjam suka mmpengaruhi manusia untuk melemahkan manusia yg lainya..syukran kgsikan pengalaman ana dalam rwtn islam..teruskan penulisan d blog enta..mga Allah mmberkati perjuangan ini..amin..(ajak kwn2 lawati blog ana,utk pnduan dan ambil pengajaran yg brguna..syukran..http://azmee87.blogspot.com)..

    BalasPadam

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular