Rabu, 24 Februari 2010

Lagi lagi Facebook?? Facebook lagi lagi...

 
(Satu lagi kisahnya) 

Cabaran pemikiran Islam Era Globalisasi 

Laman Popular di asaskan oleh Mark Zuckerberg, seorang Yahudi Amerika dan Ahli aktif kepada sebuah pertubuhan Yahudi Amerika Utara, Alpha Epsilon PiFraternity. Facebook telah berjaya mengaut keuntungan sebanyak USD300 juta pada tahun 2008. Ini tidak menghairankan kerana ia disokong oleh 140 juta pengguna aktif di seluruh dunia dan sejumlah 8.5 juta foto dimuat turun setiap hari.

    Tedapat kajian dari pakar-pakar perisaian bahawa Facebook dibangunkan dengan bantuan CIA dan FBI bagi tujuan ketenteraan. Mereka dengan cepat dapat mengakses maklumat berjuta-juta orang dari seluruh dunia dan jika berlaku peperangan, maklumat sudah ada di tangan mereka. Ada juga kajian bahawa Zuckerberg dan Yahudi dapat mengesan sebarang maklumat yang dikongsikan oleh orang Islam yang ditaip melalui Facebook dan dengan itu mudah bagi mereka untuk menghapuskan umat Islam. Ini berasaskan latar belakang Zuckerberg yang pernah menggodam sistem maklumat peribadi pelajar-pelajar ketika menuntut di Universiti Harvard.

P/S :"Zuckerberg dan Yahudi dapat mengesan sebarang maklumat yang dikongsikan oleh orang Islam yang ditaip melalui Facebook dan dengan itu mudah bagi mereka untuk menghapuskan umat Islam." Adakah ada di antara kamu yang masih berselindung dengan kata ini "Ala,kita guna Facebook nak berdakwah bukannya buat perkara tak baik" Fikirlah apa yang kamu cakap tu..


1 ulasan:

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular