Khamis, 4 Februari 2010

Ready For War!!! Be prepared...

(Tidak mewakili mana mana syarikat)

Assalamualaikum Sahabat/sahabiah.. Mari mari.. Buka mata, buka fikiran dan buka hati serta ketepikan nafsu. Kalau kita nak bercakap pasal gigih? Saya memuji golongan Yahudi yang gigih.. Bukan saya kata saya menyokong mereka tapi gigih mereka mecari 1001 cara jalan membuat Allah S.W.T murka terhadap mereka. (Nauzibillah). Kenapa saya berani kata begitu? Mereka gigih mencari jalan menghancurkan agama Allah yakni Islam.

Jadi apa peranan kita? Duduk diam dan tersenyum? Kita Islam juga kene gigih.. Gigih apa? Gigih mengkaji, gigih mengembangkan minda kita, gigih membaca.Kita juga perlu tahu kerosakan dan kebinasaan mereka wujudkan dan bakal dilaksanankan. Kene gigih mengkaji dengan membaca dan ambil tahu. Bukankah ilmu itu penting? Bukankah ilmu itu penawar kepada kejahilan? Maka, tepuk dada tanya diri " Adakah aku di kalangan golongan orang yang ambil tahu? " Bukan ambil tahu pasal gosip artis, pasal terjahan terhadap hiburan tapi tentang Islam dan Ideologi semasa.  Apa itu Ideologi? Adakah kita tahu? Adakah kita hanya boleh eja dan sebut I.D.E.O.L.O.G.I sahaja. Adakah itu mencukup? Tanya diri.. Ukur ilmu kita pada diri kita bukan pada orang lain..

Ayuh, moh, jom.. Aku menyeru.. Wahai sahabat/sahabiah mari menuntut ilmu. Mari membaca.. Mari mengkaji.. Mari buka mata, buka hati dan buka minda serta ketepikan nafsu..

Wa'Allahualam..

Wassalamualaikum w.b.r..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular