Ahad, 14 Mac 2010

KENAPA HARAM BERURUSAN DENGAN YAHUDI ? (2)

YAHUDI DEWASA INI


KEJATUHAN KHILAFAH UTHMANIYAH DAN PENJAJAHAN PALESTIN

Yahudi terus mengekalkan sikap mereka yang sebini rupa, sehingga mereka berjaya menghentam Islam menerusi dua pukulan maut abad ini iaitu pertamanya dengan menjatuhkan khilafah Islam oleh Pendusta Artatuk di Turki *1 dan keduanya Yahudi berjaya membahagi-bahagikan Negara Palestin. *2

*1 Khilafah Islamiyyah di Turki berjaya digulingkan menerusi gerakan pembaharuan yang dipelopori oleh Mustafa kamal Artatuk yang merupa boneka plastic kepada Yahudi. Perlu diingat kejatuhan khilafah ini didalangi oleh Yahudi dunia yang sebelum ini telah meminta dari Sultan Hamid agar menjual tanah Palestin kepada mereka tetapi beliau menolak dengan kata-kata yang baik, “Bumi ini (Palestin) ini bukan milikku, bahkan ia milik umat Islam yang telah menumpahkan darah-darah mereka demi membelanya. Lantaran itu tidak aka diserahkan melainkan dengan berlakunya pentumpahan darah juga.

*2 Palestin pula dijajah oleh Yahudi menerusi pakatan jahat Yahudi dengan Britian yang ketika itu menjajah Palestin. Britian telah menyerahkan Palestin kepada Yahudi secara rasmi pada tahun 1948 dengan membelakangkan hak-hak umat Islam Palestin. Sejak itu ulama mengeluarkan fatwa-fatwa mewajibkan jihad menentang penceroboh dan penjajahan Yahudi (Kafir Qarbi).

Dua pukulan ini menyebabkan umat Islam berpecah belah. Kekayaan mereka dirampas. Penduduk hidup merempat. Sebarang usaha murni umtuk merampas kembali tanah bumi Anbiya’ ini digagalkan. Kemudiannya Al-Quds yang suci, kiblat umat Islam yang pertama dipermain-mainkan dan tempat Israk Mikraj Rasulullah ini dicemari dan dinodai.


KENAPA TIDAK SEMUA YAHUDI BERHIJRAH KE PALESTIN?

Yahudi yang diusir ke Palestin dan mendirikan Negara mereka di Israel di sana hanya mewakili 1/5 jumlah Yahudi di dunia. Ini suatu perkara yang menimbulkan kehairanan dan kemusykilan serta keanehan. Bukankah ini merupakan “Bumi yang dijanjikan” (inilah kepercayan Yahudi yang membuat mereka merampas bumi ini dari umat Islam). Gara-gara kepercayaan dan ketaksuban mereka inilah mereka sanggup memalitkan dan memesongkan erti kehidupan dan kecelakaan kepada masyarakat dunia? Di manakah impian mereka untuk menetap abadan abada dibumi dan menyirami tanahnya dengan air mata dosa dan maksiat? Mengapa mereka tidak bergegas berpindah semua ke Palestin?

Sebenarnya terdapat dua sebab utama yang mengimbas cara Yahudi berfikir :

Dengan penghijrahkan kesemua mereka ke Palestin, mereka hanyalah bertindak bagaikan seorang yang meletakkan kesemua biji-biji telur di dalam satu raga. Apabila Allah telah lahirkan untuk umat Islam orang yang tulus ikhlas dans edar daripada kalangan anak-anak mereka, hanya dengan satu pukulan “dengan izin Allah” telur-telur tersebut akan berkecai semuanya.

Yahudi yang bertebaran di seluruh pelusuk dunia, yang berkhidmat untuk Negara kelompok mereka, mungkin lebih baik daripada mereka yang tinggal di sana.


PERMULAUAN TERHADAP YAHUDI

Rasulullah melumpuhkan Ekonomi Yahudi
Suasana monopoli, eksploitasi dan peloporan barangan dan harga ini berlanjutan sehinggalah Rasulullah s.a.w. berhijrah ke kota Madinah. Baginda lantas mengambil keputusan untuk membina pasar perniagaan untuk orang-orang Islam yang tidak mengenal erti tamak haloba ataupun monopoli.


Apabila orang ramai menyaksikan layanan orang Islam dalam urusan jual-beli, mengambil dan memberi mereka mula bertumpu ke pasar mereka dan meninggal pasar Yahudi. Dengan itu Rasulullah s.a.w. telah berjaya memegang tali pacu ekonomi awam dan menghalanya kea rah haluan Islam yang benar yang sunyi dari sebarang unsure eksploitasi dan sikap tamak haloba.

Demikian Rasulullah s.a.w. sebagai pemimpin telah memberi contoh dan satu teladan kepimpinan yang begitu bermakna kepada umat Islam dalam melumpuhkan kuasa kepungan dan monolopoli ekonomi masyarakat sekitarnya. Bukan sahaja tidak berurusan dengan Yahudi, bahkan dengan berusaha untuk mendapat kebebasan ekonomi untuk umat Islam yang tidak lagi diselubungi oleh sebarang kuasa dan penguasaan daripada pihak lain. Semua ini terjadi ketika mana hubungan antara umat Islam dan Yahudi belum lagi merosot, lantaran pengkhianat Yahudi terhadap ikatan perjanjian rasmi dengan persepakatan-persepakatan mereka bersama dengan orang Islam. Barangkali Rasulullah s.a.w. telah melihat kewujudan kuasa ekonomi yang tersendiri sebagai salah satu langkah yang paling penting bagi membina sebuah Negara Islam.

PENGUSIRAN YAHUDI DARI SEMENANJUNG TANAH ARAB

Kemudian tiba saat pengusiran orang Yahudi supaya kelaur dari semanjung Tanah Arab. Tindakan ini dilakukan setelah Rasulullah menasihati mereka sebanyak tiga kali. Seterusnya baginda berkata kepada mereka, yang bermaksud :

ketahuilah oleh kamu, tanah ini hanyalah milik Allah dan Rasulu-Nya. Sesungguhnya aku ingin mengusir kamu dari tanah ini

                                                                                                                    (Hadis Riwayat Muslim)

Saidina Umar telah bertindak menyempurnakan tindakan pengusiran orang Yahudi. Kemudian diiringi pula dengan Nasrani dari Tanah Arab kerana beliau telah mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda

Aku pasti akan menghalau Yahudi dan Nasrani dari semenanjung Tanah Arab nsehingga tinggal orang Islam sahaja

                                                                                                                    (Hadis Riwayat Muslim)

Saidina Uthman r.a. pula telah mmbeli telaga daripada seorang Yahudi yang menjual airnya kepada umat Islam.Permulaan orang-orang Islam adalah perkara yang paling utama, dilakukan terelbih dahulu oleh orang-orangh Islam yang hebat walaupun mereka masih baur di dalam Islam. Ini kerana ia boleh melemahkan musuh musuh walaupun dalam apa keadaan sekalipun.

JANGAN BIARKAN MUSUH MEMANFAATKAN HARTA KITA

Dari sudut yang lain wajib ke atas umat Islam untuk tidak membuka peluang kepada musuh memanfaatkan harta, kemampuan dan ekonomi mereka. Ini kerana menolong musuh secara langsung atau tidak langsung, sebenarnya bererti melemahkan kekuatan Islam, lantara pertambahan kekuatan musuh disebakan apa yang mereka perolehi daripada Muslimin, sama ada dengan sengaja atau tidak sengaja.Pokok pangkalnya adalah berwaspada dan berjaga bagi setiap apa yang bakal berlaku. Ini demi mewujudkan ketinggian diri umat Islam berbanding umat lain. Persiapan untuk membentuk kekuatan mestilah sempurna dan menyeluruh.

Saya ingin tekankan di sini, sebarang kecuaian dan kelekaan dalam membuat persiapan merupakan satu dosa yang besar kerana ia bertentangan dengan perintah Allah. Ia juga mendedahkan umat Islam, Negara dan agama kepada bahaya dan kerugian material dan moral.

P/S : Artikel "KENAPA HARAM BERURUSAN DENGAN YAHUDI LANATULLAH (2)" akan bersambung di bahagian ketiga (3) dan yang terakhir akan menjawab hujah-hujah sandaran mereka yang mempertahankan boleh berurusan dengan Yahudi.
Wa'Allahu'alam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular