Isnin, 29 Mac 2010

Separuh Jiwaku Di PBAKL.. Memang Indah Semua..

(Ketua rombongan dan mottonya "Anda Lambat Anda Tinggal")

Assalamualaikum w.b.r

~First Coming~

         Meluncur ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL)seawal pukul 4.45 pagi dari KIPSAS (Kolej) pada 21 hb 3 2010 .. Berangkatan seramai 42 orang termasuklah driver bus mengharungi perjalanan selama 4 jam setengah dan bebekalkan 'ketidaksabaran' berada di World Of Book. Dan sepastinya dikemudikan oleh ketua program empunya nama Mohammad Rafiequdin dan dengan motto yang megah dan sering dilaung-launginya yakni "Anda Lambat Anda Tinggal".


     
(Suasana di PBAKL)

Meriah..Itulah perkataan pertama dapat di sebut apabila tiba di PBAKL.. Maklumlah first time berpeluang ke sini.. Seawal 9.50 pagi Ana menjejakkan kaki ke PWTC ini yang pada masa itu sudah dikerumuni dengan ramai orang dan ketara ramai pada hari tu orang melayu dan masyarakat yang sudah berkeluarga. Alhamdulillah.. Di samping bermesra di samping keluarga serta orang ramai dapat menimba ilmu pengetahuan dengan cara yang paling utama yakni membaca.. Insya-Allah dengan Pesta buku yang di adakan agar dapat meningkatkan kadar pembacaan dan ilmu pengetahuan penduduk malaysia.

 ~Second Coming~

Separuh Jiwaku Di PBAKL

Benar.. Ku tak bohong bila Ana kata separuh hati Ana masih di pesta buku itu.. Perjalanan pada minggu lepas walaupun beberapa jam amatlah tidak dapat memuaskan hati.. Bukan dikatakan tidak bersyukur pergi tapi terasa nak pergi lagi dan nak dapatkan beberapa buah buku lagi.. Maka ~Second Coming~ lah Ana ke sini (PBAKL)pada hari semalam pada hari terakhir iaitu pada 28 hb 3 2010. Alhamdulillah sehari perjalanan tercapai dua perkara yang Ana idamkan.

1. Dapat membeli novel terbaru karya Ubaidillah
   Alias iaitu Kala Cinta dan Wahyu Bersatu.

2. Dapat bertemu mata dengan idol penulisan/kawan
   blog empunya nama Ustaz Pahrol Mohd Juoi.

P/S : Kalau nak diceritakan lagi panjang perjalanan semalam. Tapi cukuplah setakat ini. Yang manis akan dikenang. Yang pahit juga dikenang tapi di jadikan sempadan..

Wassalamualaikum w.b.r

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular