Ahad, 18 Julai 2010

Bila Penulis Buang Tabiat ~ : : Makan Coklat Macam Makan Nasi : :



Melangkah Tapak Mendaki

Assalamualaikum.. Alhamdulillah, penulis "melangkah tapak" selangkah lagi, Alhamdulillah penulis telah masuk ke semester akhir dalam peringkat diploma ini. Insya-Allah jika tiada aral melintang penulis akan menamatkan semester akhir ini pada bulan april nanti. Semester ini walaupun sudah bermula minggu ke 3 namun penulis akui bahawa semester ini adalah semester yang tak kekang dari kesibukkan sampaikan nak menulis blog hanya sempat dua entry seminggu sahaja yang sempat. Kekadang tu banyak buah idea tapi masa nak menulis itu tiada atau mungkin mendahulukkan apa yang dulu dan mememtingkan apa yang rasa lebih penting. ~ Semoga Allah permudahkan urusanku.

Kenapa "lampu neon" ?

Hahaha.. Belum lagi orang tanya soalan ini namun pasti ada yang hadam soalan ini kerana mungkin ia kurang penting atau ianya tidak menjadi satu persoalan yang berat. Okey, sebenarnya "Lampu Neon" kalau dalam kata lain ialah lampu yang memberi sumber cahaya tak kisahlah sama ada lampu kalimantan, lampu bulat dan saudara maranya. Tak mengapa.. Sebenarnya "Lampu Neon" satu gelaran yang diberi oleh seorang sahabat penulis kepada penulis itu sendiri berdasarkan satu peristiwa yang penyebabnya orang lain tapi penulis pula dapat nama.

Tak biasa namun "buang tabiat"


Inilah masanya penulis buang tabiat. Makan coklat umpama makan nasi. Dahlah satu papan boleh habiskan seorang dalam masa yang kurang dari 10 minit. Hahaha.. Ini bungkusan kedua selepas penulis kembali makan coklat yang sudah bertahun tahun tidak mengigitnya kerana tidak ada alasan untuk makan tapi hari khamis yang lepas penulis kembali suka akan coklat dan penulisan berharap ia tak berterusan kerana penulis dalam diam tengah menguruskan badan. (Kantoi sudah!!!)


Huhhh... Nasib baik tak sempat habiskannya. Kalau tidak naiklah kolestrolnya. Tapikan makan coklat kata orang boleh menyebabkan kita tenang, stress hilang dan coklat menyebabkan kita kurang rasa lapar kerana manisnya dapat menampung ketahanan lapar. Entah,mungkin benar mungkin tidak apa apa pun ada kebaikan coklat buat manusia dan ada keburukannya. Dah dah.. Cukup cerita pasal coklat. Nanti tabiat buruk pula keluarkan.. Hehe.. Sabar jelah dengan penulis yang "nakal".

2 ulasan:

  1. nak satu dik.!!!
    sedapnye coklat..huhuhuhu

    BalasPadam
  2. Hehe... Boleh boleh... Kongsi ea? Satu tak boleh.. Sepetak bolehlah... :-)

    BalasPadam

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular