Ahad, 19 Disember 2010

Menarik.. Tertarik.. Da'Bomb..

 

Manfaat sesuatu untuk kebaikan tidaklah rugi. Tetapi manfaatkan sesuatu itu hendaklah kepada perkara yang baik. Jangan manfaat sesuatu yang baik itu ke arah tidak baik kerana kelak kau yang rugi menanggung dosa sendiri. Pandailah fikir, kau dah besar dan mumayizz lama dah.. 

Klik - - -> Mozzila Firefox - - - > Goggles - - -> Goggles Images . . .

Jambatan Milliau

 

 Jambatan Millau (Bahasa Perancis: le Viaduc de Millau) adalah sebuah jambatan jalan bersanggahkan kabel yang menyeberangi lembah Sungai Tarn, Millau yang terletak di selatan Perancis.

 

Projek pembinaan jambatan ini dirancang bina (direka) oleh seorang juruteknik jambatan Perancis Michel Virlogeux dengan kerjasama bersama arkitek Britain, Lord Foster, Millau merupakan jambatan "vehicular" tertinggi di dunia, dengan puncak menaranya yang berketinggian 341 meter (1.118 kaki); tinggi sedikit dari Menara Eiffel dan hanya 40 m (132 kaki) lebih pendek dari Bangunan Empire State. Millau telah dibuka secara rasmi pada tanggal 14 Disember 2004 dan dibuka untuk lalu lintas pada 16 Disember 2004.

 Kubah Brunelleschi


Brunelleschi's Dome di Italia ini dibangun pada abad 15, tepatnya antara 1420-1436 Masehi. Kubah katedral Florence ini memiliki ketinggian lebih dari 140 kaki dengan konstruksi tanpa kerangka yang mendukung.

 

Arsiteknya Filippo Brunelleschi menemukan cara yang sama sekali baru tentang berbagi beban sekitar kubah sehingga tidak akan retak.

P/S : Bestkan kalau kita "explore" perkara kebaikan. Bestkan.. Ini baru 2 dan banyak lagi di dalamnya.. Ada juga ilmu dapat.. Tak sia sia ku bayar broadband kalau ia tidak melaghakanku.. hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular