Khamis, 1 Januari 2015

PENUTUP 2014

DARI ALLAH KITA DATANG DAN SESUNGGUHNYA DARI ALLAH KITA KEMBALI!! 

ASSALAMUALAIKUM W.B.R. Takziah dan Innalillah blogger ucapkan kepada mangsa mangsa banjir di Malaysia kerana hampir semua negeri yang mengalaminya termasuk yang terburuk Kelantan, Terengganu, Perak dan Pahang. Satu persatu gambar dibelek belek, kekunci mouse di seret bawah bawah dan bawah lagi serupa skrin handphone bimbit jenama apa tak kisah di susur ke bawah bawah dan bawah lagi melihat menderitanya mangsa mangsa banjir. Allah, semua ujian darimu menguji keimanan kita. Rasa tak perlu saya muat turun gambar yang saya lihat cukup anda sendiri mengikuti perkembangannya di mana mana sahaja asalkan yang Shohih.






Tsunami 2006 bukan nak menyebutnya namun peringatan bernas. Lihat Masjid ini terus diviralkan, ditunjuk, ditayang, dimuat turun namun gagal amik manfaat padanya. Masjid sinonim dengan rumah Allah maka apa tandanya? Allah mahu manusia kita kita ni, anda anda semua, saya, awak, kamu, mereka, dia, anda lelaki, anda perempuan, anda yang muda dan tau kembali beriman kepadaNya. Kembali taat patuh kepadaNya. Allah menegur kita. Allah menegur dengan ujian. Ramai gagal. Gagal lihat ini teguran, gagal sabar dan menghadapi lagilah.




Akhirnya mari kita kembali. Berdoa buat diri, semua dan sesama muslim. Doa hadith Nabi sudah sedia. Minta, minta, mohon, mohon, merayu dan sujud kepada Allah. InsyaAllah. WaAllahuAlam.. :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular