Sabtu, 3 Januari 2015

MUHAMMADKU

BISMILLAHIR RAHMANIR RAHIM

Assalamualaikum. Memberi salam juga sunnah Nabi. Hidup dalam Sunnah MasyaAllah dan Tabarakallah. Tak buat semua jangan tinggal semua.  Allahuma Solli Ala' Saidina Muhammad. 12 Rabiaul Awal yang lalu saya cuba menjawab soalan daripada Akhi/Banat pun saya tak tahu Soalannya berbunyi Apakah sunnah Nabi Muhammad yang paling besar? Saya cuba menjawab dua jawapan. Pertama : Selawat kepada Nabi Muhammad itu sendiri. Akhi/Banat itu jawab betul namun tidak tepat. Saya masih mencuba dengan jawapan memberi anak yatim makan. Namun masih saya tak pasti jawapannya & saya ditinggalkan dengan pertanyaan jawapan kepada soalan ini.
 
MasyaAllah/ Tabarakallah hebat Akhi/Banat tu? Setiap masa saya memikirkannya. Gagal rasa saya sebagai umat Nabi jika tak tahu jawapannya. Bukan nak tahu sangat sebenarnya jawapannya. Yang nak sebenarnya, jika sudah tahu nak laksanakannya dan tak mau tinggal. Maka saya membuka pertanyaan kepada ahli blogger yang akan saya boldkan. Apakah sunnah Nabi Muhammad yang paling besar?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular