Isnin, 17 Januari 2011

Lembaran Kehidupan Masjidku Kembali

 

Ya Allah..
Aku kini rindu..

Sepakatan Ahli Sunnah Wal Jammah mengatakan :

"Iman seorang yang bergelar Islam pasti merasai Imannya naik dan turun."

Itulah yang disepakati oleh Ulama Ahli Sunnah dan itulah yang kita alami sama ada dulu atau kini. Iman kita akan kembali pada paksi jika kita mengalami kesusahan dan Iman kita akan tercalit sikit jika kita dikelilingi dengan kesenangan sama ada kesenangan masa  atau kesenangan tubuh badan.. 

kekadang masa lapang yang kita ada sengaja kita sibuk sibukkan sehingga kita merasaikan masa kita tak cukup 24 jam sehingga kita tiada masa untuk tambahkan rasa ketaatan kepada Allah. Percayalah jika ketaatan kita kepada Allah bertambah pasti Allah akan permudahkan urusan kita. 24 jam kita insya-Allah cukup untuk urusan kita yang tak seberapa dan semakin banyak dapat kita isi ketaatan 24 jam itu dengan beribadah kepada Allah. Insya-Allah..

Percaya atau tidak rindu kita  hanya kita hadkan pada perkara tertentu sahaja. Rindu kita hanya kita abadikan pada perkara yang mudah bagi kita, perkara yang kita rasa perkara kita rindu itu sesuai dengan nafsu kita. Jangan menyalahkan nafsu yang Allah beri, nafsu ini ada dua jenis nafsu kebaikan dan nafsu kejahatan. Yang pasti yang selalu kita penuhi ialah nafsu kejahatan untuk kecapi seronok sahaja. Percayalah beribadah kepada Allah dan keseronokkan adalah keseronokkan yang terindah.

P/S : Maaf 'noktah' kan di sini kisah ni.. Ada sebab kerana keseronokkan ibadah itu sendiri cari sendiri rasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular