Ahad, 6 Februari 2011

1001 Fungsi (Anak, Lelaki dan Suami serta Bapa)


Keluarga bahagia.. Sakinah, Mawardah dan Warrahmah.. Itu semua orang idamkan.. Insya-Allah aku juga mahu.. Tapi sebelum itu, saya mohon maaf kepada semua pembaca yang membaca semua entry saya setakat ini.. Kalau ada terasa, ada yang nak marah dan ada yang kata saya ni biadab serta tak tahu apa saya tulis. Jujur saya kata ini blog saya. Anda semua pembaca yang juga ukhwah saya serta saya hanya menulis untuk berfikir bersama. Tiada niat saya aib kan orang dan tiada niat saya nak ajar benda salah.. Jika tidak suka penulisan saya tak mengapa.. Saya tak kisah dan terlebih dahulu saya mohon maaf atas segala salah silap..

Berbalik kepada tajuk " 1001 Fungsi (Anak, Lelaki dan Suami serta Bapa)". Sering kali saya berfikir.. Nikah itu bukan mudah.. Anak luar nikah itu bukti nikah itu bukan mudah.. Mereka lebih suka berzina daripada melunaskan mas kahwin dan berjabat tangan wali/wali hakim. Saya sendiri sudah mampu bernikah namum saya lebihkan keluarga dahulu dari segala-galanya.. Saya kene benteng diri saya dengan konkrit Iman yang kukuh.. (Secara bersahajanya )Rasulullah kata : Jika ada di antara kamu yang tidak mampu bernikah maka berpuasalah bagi menahan nafsu. Saya meminta pada Allah, Dia tahu apa saya minta..

Semuanya saya mahu.. Saya mahu anak kembar, saya mahu jadi suami 1001 fungsi dan macam macam lagi. Bagaimana suami 1001 fungsi ni? Saya berpendapat begini.. Saya ingin membantu isteri saya dalam tugasnya sebagai seorang isteri.. Saya mahu menjadi doktor dan pakar permakanan serta kalau boleh jadi jururawat dia sepanjang masa agar dia merasai bahagia bersama saya. 1001 bermakna semuanya, apa sahaja 'jawatan' yang dia perlu untuk menghadapi hidup bersama dan membantu dia tepati semua syarat diperlukan untuk memilih pintu syurga.. Ini bukan jaminan saya namun ini saya cuba usaha sekarang.. Hah? Usaha? Biar betul?? Betullah.. Saya sekarang hanya mendalami ilmu tentang semua bidang.. Tak jadi master bidang tersebut tahu sikit banyak sikit pun jadilah.. Anda pun boleh.. Biar kita jadi  anak 1001 fungsi dalam berbakti kepada ibu bapa kemudian menjadi lelaki 1001 fungsi untuk berbakti kepada masyarakat dan amanah yang dipertanggungjawabkan lalu jadi suami 1001 fungsi buat melahirkan "Impian Kasih Masjid" yang kita bina.. Insya-Allah..

P/S : Maaf ea? Jika anak, gadis dan wanita serta ibu yang baca entry ni tukarlah frasa frasa seperti anak, lelaki dan bapa ea? (Harap manfaat)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular