Rabu, 2 Februari 2011

Aku Sayang Allah

 

 Aku Sayang Allah 

Aku cinta Allah Aku sayang Allah

Bagaimana anda 'berkomunikasi' dengan Allah? 
Kalau saya bertanya kepada Anda pasti anda tercenggang? Bagaimana? Anda dan saya tahu jawapannya. Jawapannya ialah solat. Adakah sempurna solat saya dan anda? Insya-Allah.. Jika solatnya masih dalam waktu (tak lewat-lewatkan), wudhuk yang sempurna, mengadap kiblat dan niat kerana Allah serta memenuhi tertib rukun solat tersebut.

Berapa kali solat dalam satu hari (24 jam)?

Tahukah anda sejarah solat? Pasti Anda tahu.. Anda lebih arif.. Ya, tepat sekali solat difardhukan pada permulaannya adalah 55 kali sehari semalam kemudian Nabi Muhammad (Selawat pada baginda) naik dan turun mengadap Allah untuk mengurangkannya sehingga 5 kali sahaja sehari semalam. Hanya 5 kali sehari. Hanya 5 niat kerana Allah Taala. 17 Al-Fatihah dibaca.  28 sujud dahi ke tanah simbolik sujud pada Allah melalui kiblat yang satu yakni Kaabah. 

Apa itu 2 4 4 3 4 ?

Anda semua (yang membaca atau tidak) semua ada nombor telefon? Ala, mesti ada punya. Tak cayalah tak ada. Dan saya  percaya di fikiran anda pasti ada beberapa nombor telefon yang anda ingat atau anda hafal. Tak mengapa, hafallah. Saya tak marah dan saya tak patut cegah tapi saya nak minta anda hafal nombor 2 4 4 3 4 ini? Kenapa? Sebab sebanyak mana pun nombor anda hafal kalau anda tak hafal nombor 2 4 4 3 4 ini maka sia sialah hidup anda. 2 4 4 3 ini adalah talian bebas tol anda dengan Allah S.W.T. Anda ingat 2 4 4 3 4 ini maka insya-Allah Anda ingat Allah. Ingat, inilah perkara pertama anda ditanya.. Insya-Allah.. Makmur diri anda, setkan minda anda dengan 2 4 4 3 4.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha

Tegaknya Islam kerana Islam Satu-satunya Agama Yang Allah Redha
Letakkan Al-Quran sebagai Panduan Hidupmu dan As-Sunnah sebagai gaya hidupmu

Antum/Antuna semua (ukhwah fillah)

Artikel - Artikel Popular